Terug
Gepubliceerd op 30/10/2021

2021_ZR_00090 - Aankoop ruggedized tablets/laptops en toebehoren - lastvoorwaarden, gunningswijze en bestek - Goedkeuring

Zoneraad
za 30/10/2021 - 08:00 Veiligheidshuis Ter Stokt, zaal Grote Nete
Datum beslissing: za 30/10/2021 - 08:33
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis, Voorzitter; Nele Geudens, Ondervoorzitter; Seppe Bouquillon, Zoneraadslid; Wim Caeyers, Zoneraadslid; Geert Daems, Zoneraadslid; Patrick Geuens, Zoneraadslid; Peter Keymeulen, Zoneraadslid; Stijn Raeymaekers, Zoneraadslid; Kris Van Dijck, Zoneraadslid; Koen Bollen, Zonecommandant; Mien Van Olmen, Zoneraadslid; Amelie Janssens

Afwezig

Lieven Janssens, Zoneraadslid; Marianne Verhaert, Zoneraadslid

Verontschuldigd

Tine Gielis, Zoneraadslid; Johan Leysen, Zoneraadslid; Guy Van Hirtum, Zoneraadslid

Secretaris

Amelie Janssens

Voorzitter

Vera Celis, Voorzitter
2021_ZR_00090 - Aankoop ruggedized tablets/laptops en toebehoren - lastvoorwaarden, gunningswijze en bestek - Goedkeuring 2021_ZR_00090 - Aankoop ruggedized tablets/laptops en toebehoren - lastvoorwaarden, gunningswijze en bestek - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Aankoop ruggedized tablets/laptops en toebehoren” werd een bestek met nr. 2021/022 opgesteld door de Brandweer zone Kempen - aankoopdienst.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 94 885,00 euro excl. btw of 114 810,85 euro incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.
Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 19 november 2021 om 16.00 uur voorgesteld.

Juridische grond

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 139 000,00 euro niet) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van de derde landen, BS 22 februari 2013.
De wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, BS 31 juli 2007.
Het besluit van de zoneraad van 3 januari 2015 inzake de bevoegdheden van de zoneraad die gedelegeerd werden aan het zonecollege.

Besluit

De zoneraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2021/022 en de raming voor de opdracht “Aankoop ruggedized tablets/laptops en toebehoren”, opgesteld door Brandweer zone Kempen - aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 94 885,00 euro excl. btw of 114 810,85 euro incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Hearsee, Molseweg 57 te 2440 Geel;
- Van Roey Automation, Steenweg Op Antwerpen 101 te 2300 Turnhout;
- Koning & Hartman, Woluwelaan 31 te 1800 Vilvoorde;
- ZETES SA, Rue De Strasbourg 3, Bte 4 te 1130 Haeren (Bruxelles);
- REALDOLMEN NV, A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen.

Artikel 4

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 19 november 2021 om 16.00 uur.